Menu BIP

Urząd Gminy Blizanów

Blizanów Drugi 52   62 – 814 Blizanów

Tel. 62 7511010,  email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.blizanow.ug.gov.pl


 

SPROSTOWANIE /UZUPEŁNIENIE
AKTU STANU CYWILNEGO

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek o sprostowanie/uzupełnienie aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa ,zgonu) druk do pobrania w urzędzie.
  2. Dokument potwierdzający tożsamość- do wglądu (dowód osobisty lub paszport).

Sprostowanie/uzupełninie aktu stanu cywilnego może być dokonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Kierownik USC – Korzeniewska Natalia

Pokój nr 4, tel. 62 7512106, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zgodnie z KPA. W miarę możliwości do 7 dni od złożenia kompletnego wniosku.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

  1. Klient składa wniosek o sprostowanie/uzupełnienie aktu wraz z oryginałem niezbędnych dokumentów.
  2. Urzędnik sprawdza tożsamość wnioskodawcy i kompletność dokumentów.
  3. Kierownik urzędu stanu cywilnego, dokonując sprostowania/uzupełnienia, wydaje wnioskodawcy odpis zupełny sprostowanego/uzupełnionego aktu stanu cywilnego.

OPŁATY

39,00 zł - za sprostowanie/uzupełninie aktu

Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Gminy Blizanów
nr 76 8407 0003 0600 6372 2000 0001 lub gotówkowo w kasie Urzędu. Opłatę należy uiścić najpóźniej w dniu składania wniosku.

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 28.11.2014 roku- Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. Z 2023, poz. 1378)

DODATKOWE INFORMACJE

Sprostowanie aktu

  1. Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje sąd w postępowaniu nieprocesowym, na wniosek osoby zainteresowanej, prokuratora lub kierownika USC, jeżeli:
    • sprostowanie aktu stanu cywilnego jest możliwe na podstawie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub innych aktów stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych albo zagranicznych dokumentów stanu cywilnego.
  2. Akt stanu cywilnego, który nie zawiera wszystkich wymienionych danych, uzupełnia kierownik urzędu stanu cywilnego, który go sporządził na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych dla tego aktu i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny.

Uzupełninie aktu

  1. Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora, w formie czynności materialno- technicznej.
  2. Uzupełnienia aktu zgonu dokonuje sąd w postępowaniu nieprocesowym, na wniosek osoby zainteresowanej lub prokuratora jeżeli akt zgonu nie zawiera daty lub godziny zgonu, a dane te nie wynikają z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego stanowiących podstawę sporządzenia aktu zgonu.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

12.01.2024 r.

Wniosek

 

Osoba odpowiedzialna za:

  • wytworzenie informacji: Roman Kliszewski
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: (2013-09-23 09:08:01)
  • zaakceptowanie treści informacji: Roman Kliszewski (2020-06-01 11:57:00)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Roman Kliszewski (2020-10-12 13:49:33)

Udostępniony: 06 sierpień 2023 : 06 sierpień 2023 Poprawiono: 12 styczeń 2024
: Administrator : Administrator
Licznik odwiedzin: 462
Wersje:
2024-01-12 09:42:24 Roman Kliszewski
2023-08-06 11:31:18 Administrator
2023-08-06 11:31:12 Administrator
2023-08-06 11:24:36 Administrator