BIP
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
Dopłaty do ogrzewania węglem - ważne zmiany po 20 września
Przypominamy, że ustawa o dodatku węglowym, zakładająca wypłatę 3000 zł każdemu gospodarstwu domowemu ogrzewanemu węglem kamiennym już obowiązuje. Warunkiem otrzymania dodatku jest zgłoszenie źródła ciepła, w tym przypadku kotła na paliwa stałe opalanego węglem, do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Wnioski o dofinansowanie do węgla można składać od 17 sierpnia 2022
20 września weszła w życie nowelizacja ustawy o dodatku węglowym. Najważniejsze jej zmiany to:
1/ dodatek węglowy przyznawany jest już nie na każde gospodarstwo domowe - którego niedoprecyzowana w ustawie definicja w efekcie doprowadziła do sztucznego generowania gospodarstw domowych. Ustawa wprowadza ważną zasadę: jeden dodatek węglowy na jeden adres zamieszkania,
2/wydłużono z 30 do 60 dni czas na weryfikację wniosków przez gminy, tym samym wydłuża się termin wypłaty świadczenia - wypłata pieniędzy następuje do dwóch miesięcy od daty złożenia wniosku, ale nie później niż do 30 grudnia,
3/informacje podane we wniosku o dodatek węglowy składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Dofinansowanie do ogrzewania wynoszą.
Przewidziane są dopłaty dla gospodarstw domowych używających do ogrzewania drewna, pelletu, LPG lub oleju opałowego i wynoszą :
-
3000 zł - gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe zasilany pelletem drzewnym albo innym rodzajem biomasy,
-
2000 zł - gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł olejowy,
-
1000 zł, gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy na paliwo stałe, zasilany drewnem kawałkowym;
-
500 zł - gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG.
Dopłata do ogrzewania będzie przyznawana w formie jednorazowego świadczenia, wypłacanego na podane we wniosku konto.
Wnioski.
Wnioski można składać od 21 września. Można to zrobić elektronicznie lub bezpośrednio w urzędzie gminy do 30 listopada 2022 roku. Gmina ma maksymalnie 30 dni na wypłacenie pieniędzy.
Warunki dopłaty.
Warunkiem koniecznym do uzyskania dopłaty jest zgłoszenie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Dodatek w projektowanej ustawie nie przysługuje gospodarstwom domowym, które złożyły wniosek lub którym przyznano dodatek węglowy. Ne jest brane pod uwagę kryterium dochodowe.
W przypadku wszystkich dopłat do ogrzewania obowiązuje ta sama zasada przyznawania świadczenia: jeden dodatek na jedno gospodarstwo domowe.
Blizanów Drugi dnia , 23.09.2022r.
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
OGŁOSZENIE
Wójt Gminy Blizanów przyjmuje wnioski:
1) o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła (pelet drzewny, biomasa gaz skroplony LPG i olej opałowy)
Wniosek dla gospodarstw domowych
2) o wypłatę dodatku dla niektórych podmiotów niebędących gospodarstwami domowymi z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła. (m. in. szkoły, przedszkola, żłobki OSP, stowarzyszenia, kościoły, podmioty prowadzące działalność kulturalną )
Wnioski przyjmowane są w Urzędzie Gminy Blizanów pok. Nr 5 w godz. od 9.00 do 13.00
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
OGŁOSZENIE
Rejestracja Uchodźców w godz. 8:30 – 14:30
Prowadzona przez Gminę Blizanów rejestracja Uchodźców, którzy chcą uzyskać numer Pesel odbywa się w pokoju nr 2 w godz. 8:30 – 14:30, po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym 62 75 12 103.
Do Urzędu należy się zgłosić z:
-
paszportem, paszportem wewnętrznym lub dowodem osobistym albo innym dokumentem ze zdjęciem, w przypadku dzieci może to być akt urodzenia,
-
zdjęciem – takie jak do paszportu (fotografia winna być kolorowa o wymiarach 35×45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków).
Wniosek dostępny będzie na miejscu, który należy wypełnić w alfabecie łacińskim.
Podczas obsługi Urząd wprowadzi dane do Centralnego Systemu Elektronicznego, pobierze odciski palców (dzieciom do 12 roku życia nie pobiera się odcisków), zeskanuje zrobione wcześniej zdjęcie.
Po zakończonej wizycie w Urzędzie zostaje nadany numer Pesel, którym będzie można się wylegitymować we wszystkich urzędach, szkołach, u lekarza itd.
Ponadto będzie można uzyskać tymczasowe zameldowanie - po wypełnieniu i złożeniu wniosku , a także założyć „profil zaufany” ,który pozwala na załatwianie wszelkich spraw administracyjnych elektronicznie ( warunek : polski nr tel. komórkowego oraz adres e-mail ).
Ewidencja Ludności (tel. 7512103) i Urząd Stanu Cywilnego (tel. 7512106) obsługują interesantów w godzinach pracy Urzędu Gminy ( poniedziałek w g. 8-16, pozostałe dni w g. 7.30 -15.30 ). Z uwagi na zaistniałą sytuację i konieczność pogodzenia obsługi wszystkich zainteresowanych wskazane jest wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie wizyty.
Wójt Gminy Blizanów
Sławomir Musioł
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
Urząd Gminy
Blizanów
KOMUNIKAT
W związku z dynamicznie rozwijającą się sytuacja epidemiologiczną dotyczącą
koronawirusa SARS-CoV-2W zwracamy się z prośbą o:
- ograniczenie wizyt w Urzędzie Gminy w Blizanowie tylko do spraw, których nie można załatwić drogą pisemną, telefoniczną bądź elektroniczną.
- rozważenie na ile Państwa sprawy są pilne i wymagają niezwłocznego załatwienia.
- korzystanie z zakładki „załatw sprawę” gdzie znajdują się druki do pobrania .
- zalecane jest dokonywanie wpłat i opłat droga elektroniczną
Gmina Blizanów
Blizanów Drugi 52
62-814 Blizanów
tel. 62 7511010, 627511066
fax 627641113
E-mail:
skrytka ePUAP: /UGB/skrytka
BIP: https://perfekcyjnekursy.nstrefa.pl/archiwum.bip.blizanow.ug.gov.pl/blizanow/
http://www.blizanow.ug.gov.pl/
Konto bankowe :
BS Pleszew O/Blizanów
76 8407 0003 0600 6372 2000 0001
GMINA BLIZANÓW
|
|
Adres |
Blizanów Drugi 52 62 - 814 Blizanów |
Telefony |
62 7511066 62 7511010 |
Fax |
62 7641113 |
E-mail: |
|
WWW |
https://perfekcyjnekursy.nstrefa.pl/archiwum.bip.blizanow.ug.gov.pl/blizanow/ |
NIP GMINY REGON |
968-08-60-544 250855535 |
NIP URZĘDU REGON |
968-02-63-280 000533009 |
Numer konta |
BS Pleszew oddział Blizanów 76 8407 0003 0600 6372 2000 0001 |
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
Informacja o wdrażaniu SMS-owego powiadamiania mieszkańców
Wójt Gminy Blizanów
Blizanów Drugi 52,
62-814 Blizanów
Uprzejmie informuję, że Gmina Blizanów rozpoczęła prace nad wdrożeniem bezpłatnego SMS-owego Systemu Powiadamiania Mieszkańców Gminy Blizanów.
Każdy mieszkaniec, który zarejestruje się w systemie, będzie otrzymywał informację z wybranego przez siebie zakresu, związanego z następującymi zagadnieniami:
- przypomnienia o ważnych terminach (opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłata za podatek - łączne zobowiązanie pieniężne, podatek
od środków transportu); - powiadomienia o różnego typu zagrożeniach (nawałnice, powódź);
- zaproszenia i powiadomienia o wydarzeniach kulturalnych, społecznych, sportowych (koncerty, wydarzenia, spotkania);
W celu skorzystania z powyższej usługi, wystarczy wypełnić załączony Formularz rejestracji i dostarczyć go do Urzędu Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów, pocztą na wskazany wyżej adres lub do sołtysa wsi.
Usługa powiadamiania sms jest spersonalizowana, co oznacza, że osoba zarejestrowana w systemie otrzyma nie tylko informację związaną z terminem płatności
za odpady czy podatek ale również o wysokości tego zobowiązania.
Uruchomienie usługi sms przewidziane jest na początek 2018 r., przy czym uzależnione jest to, od ilości osób chętnych do skorzystania z niej. Im więcej osób się zgłosi, tym szybciej zostanie ona uruchomiona.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Blizanów lub pod nr tel. 62 75 121 34 oraz 62 75 121 09.
Wójt Gminy Blizanów
Sławomir Musioł
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
ZARZĄDZENIE nr 63/2013
WÓJTA GMINY BLIZANÓW
z dnia 01 sierpnia 2013 r.
w sprawie ustanowienia procedur Systemu Zarządzania Jakością
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2013 r. poz. 594) zarządza się, co następuje:
- 1.Ustala się procedury Systemu Zarządzania Jakością stanowiące załączniki do niniejszego zarządzenia:
1) NS-01 Procedura audytów wewnętrznych systemu zarządzania jakością – załącznik nr 1.
2) NS-02 Procedura działań korygujących i zapobiegawczych – załącznik nr 2.
3) NS-03 Procedura nadzorowania usług niezgodnych – załącznik nr 3.
4) NS-04 Procedura opracowania i nadzorowania Kart Usług Publicznych – załącznik nr 4.
5) NS-05 Procedura opracowania i nadzorowania zarządzeń Wójta Gminy Blizanów – załącznik nr 5.
6) NS-06 Procedura przeglądów Systemu Zarządzania Jakością – załącznik nr 6.
- Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się Koordynatorowi ds. SZJ oraz Kierującym komórkami organizacyjnymi.
- Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi ds. SZJ.
- Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia
1 września 2013 r.
Osoba odpowiedzialna za:
- wytworzenie informacji: Roman Kliszewski
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: (2014-01-24 10:12:52)
- zaakceptowanie treści informacji: (2014-01-24 10:55:28)
Zarządzenie nr 66/2013r
Wójta Gminy Blizanów
z dnia 21.08. 2013 r.
w sprawie ustanowienia, utrzymania i ciągłego doskonalenia
Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą PN EN ISO 9001:2009
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2013 r. poz. 594) zarządza się, co następuje:
- W Urzędzie Gminy Blizanów wprowadza się System Zarządzania Jakością zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009 na zasadach określonych
w zarządzeniu.
- Przyjmuje się Politykę Jakości Urzędu Gminy Blizanów określoną w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
- Przyjmujesię Księgę Jakości, wraz z jej integralnymi załącznikami określoną w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
- Obowiązująca dokumentacja Systemu Zarządzania Jakością - zarządzenia Wójta Gminy Blizanów oraz Karty Usług Publicznych oraz Księga Jakości udostępnione zostaną do dnia 15 września 2013 r. w wewnętrznej sieci urzędu - każdy pracownik powinien posiadać na pulpicie swojego komputera skrót ISO.
- Do dnia15 września 2013 r. obowiązujące Karty Usług Publicznych zostaną opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Za publikację Kart Usług Publicznych odpowiedzialny jest Pan Roman Kliszewski
- Każdy nowozatrudniony pracownik Urzędu Gminy Blizanów musi zostać przeszkolony z zasad obowiązujących w ramach Systemu Zarządzania Jakością. Szkolenie przeprowadza Pełnomocnik ds. SZJ lub Koordynator ds. SZJ lub wyznaczona przez niego osoba.
- Niniejszym zarządzeniem zobowiązuję wszystkich pracowników Urzędu
do stosowania procedur Systemu Zarządzania Jakością.
- Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi ds. SZJ.
- Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się Koordynatorowi ds. SZJ oraz Kierującym komórkami organizacyjnymi.
- Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 15 września 2013 r.
Załącznik Nr 1 do Księgi Jakości
Załącznik Nr 2 do Księgi Jakości
Załącznik Nr 3 do Księgi Jakości
Załącznik Nr 4 do Księgi Jakości
Osoba odpowiedzialna za:
- wytworzenie informacji: Roman Kliszewski
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: (2014-01-24 10:50:03)
- zaakceptowanie treści informacji: (2014-01-24 10:50:09)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Roman Kliszewski (2014-07-07 15:17:48)