BIP
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
W związku z wejściem w życie nowej ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r., poz. 1566 z późn.zm.) od dnia 1 stycznia 2018 r. wprowadzono nowe opłaty za usługi wodne z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji terenowej na skutek wykonywania na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem mających wpływ na zmniejszenie naturalnej retencji przez wyłączenie więcej niż 70 % powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej na obszarach nie ujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej.
Opłacie za zmniejszenie retencji podlegają zarówno te nieruchomości, które przed dniem wejścia w życie cytowanej ustawy Prawo wodne zostały zagospodarowane w sposób wskazany w powołanym wyżej przepisie, jak i te, które zostały/zostaną tak zagospodarowane po dniu 1 stycznia 2018r.
Zgodnie z art. 270 ust. 7 ustawy Prawo wodne, wysokość opłaty za w/w usługę wodną zależy odpowiednio od wielkości powierzchni uszczelnionej, rozumianej jako powierzchnia zabudowana wyłączona z powierzchni biologicznie czynnej oraz zastosowania kompensacji retencyjnej. Sposób obliczania opłaty za tę usługę wodną reguluje art. 272 ust. 8 w/w ustawy wskazując, że wysokość opłaty ustala się jako iloczyn jednostkowej stawki opłaty, wyrażonej w m2 wielkości utraconej powierzchni biologicznie czynnej oraz czasu wyrażonego w latach.
Wpływy z opłat z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji stanowić będą w 90% przychód Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, a w 10% dochód budżetu gminy na obsługę poboru opłaty.
Do opłat stosuje się przepisy działu II ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 800 z późn. zm.)
W związku z powyższym, właściciele nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 zlokalizowanych na terenie gminy Blizanów, którzy zmniejszyli retencję przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej zobowiązani są do przedstawienia danych dotyczących wielkości utraconej powierzchni biologicznie czynnej w m2 - do Wójta Gminy Blizanów, dostarczając wypełnione oświadczenie.
Wzór oświadczenia dostępny jest w formie elektronicznej na stronie internetowej Urzędu Gminy Blizanów oraz w BIP Gminy Blizanów, a także w formie papierowej w siedzibie Urzędu Gminy - pokój nr 2.
Wójt Gminy Blizanów, w formie informacji, przekaże podmiotom obowiązanym do ponoszenia opłat za usługi wodne, wysokość przedmiotowej opłaty, zawierającej także sposób obliczenia tej opłaty. Wniesienie opłaty powinno nastąpić w terminie 14 dni od dnia, w którym doręczono informację w kasie Urzędu Gminy Blizanów lub na rachunek bankowy urzędu gminy, wskazany w informacji. Opłatę należy wnosić za okresy kwartalne.
Jednostkowe stawki opłat za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017r. w sprawie jednostkowych stawek opłat za usługi wodne wynoszą:
1) bez urządzeń do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem - 0,50 zł za 1 m2 na 1 rok;
2) z urządzeniami do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych o pojemności:
a) do 10% odpływu rocznego z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem - 0,30 zł za 1 m2 na 1 rok,
b) od 10 do 30% odpływu rocznego z obszarów uszczelnionych trwale związanych z gruntem - 0,15 zł za 1 m2 na 1 rok,
c) powyżej 30% odpływu rocznego z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem - 0,05 zł za 1 m2 na 1 rok.
Pliki do pobrania:
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
Od dnia 1 lipca 2021 r. można składać deklaracje dotyczące źródeł ciepła wykorzystywanych w budynkach. Obowiązek ten dotyczy właścicieli domów i zarządcy budynków. Informacje o zainstalowanym źródle ogrzewania należy przekazać do Urzędu Gminy Blizanów i wpisywać do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Za niewywiązanie się z obowiązku grozić będzie mandat a nawet grzywna do 5 tys. złotych.
W rejestrze będą gromadzone informacje o źródłach ciepła w budynkach w całej Polsce. Znajdą się tam budynki mieszkalne, usługowe oraz budynki użyteczności publicznej z nominalną mocą źródła spalania paliw w budynku do 1 MW.
Katalog urządzeń, które muszą być wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków obejmuje: piece, kominki, kuchnie węglowe, kotły, grzejniki gazowe, pompy ciepła, instalacje fotowoltaiczne czy ogrzewanie elektryczne.
Rejestr został uruchomiony z dniem 1 lipca br. Na mocy ustawy przekazanie informacji jest obowiązkowe.
Do wyboru są dwie drogi: elektroniczna lub na piśmie, na co właściciele i zarządcy budynków mają 12 miesięcy, a w przypadku budynków nowo powstałych 14 dni od daty oddania do użytku.
Szczegóły projektu, w tym dokumenty do pobrania oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdują się na stronie https://zone.gunb.gov.pl/
Właściciel lub zarządca budynku będzie mógł wysłać deklarację przez internet , za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Osoby, które nie mogą skorzystać z tej formy składania deklaracji, mają możliwość złożenia jej w formie papierowej w siedzibie Urzędu Gminy Blizanów. Przepis dotyczy budynków mieszkalnych oraz niemieszkalnych w całej Polsce.
System przeznaczony jest do realizacji ustawowych zadań związanych z ochroną środowiska, termomodernizacją i walką z ubóstwem energetycznym. Za jego powstanie odpowiada Główny Urząd Nadzoru Budowlanego. Celem zbierania informacji o budynkach jest stworzenie kompletnej bazy danych, na podstawie której każda gmina w Polsce będzie mogła podejmować odpowiednie działania na rzecz poprawy jakości powietrza.
Przesłanie danych będzie obowiązkowe.
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
Gmina Blizanów dzięki współpracy z firma SYNGEOS z siedzibą w Katowicach została wyposażona w sieć czujników do badania zanieczyszczenia powietrza.
Dzięki sensorom zainstalowanych na terenie Gminy Blizanów każdy bedzie miał możliwość odczytu z 3 niżej wymienionych punktów aktualnego stanu powietrza - pyłów zawieszonych PM2.5 i PM10, temperatury powietrza, cisnienia oraz stanu wilgotności powietrza.
Przyczyni sie również do wzrostu świadomości społeczeństwa na temat zanieczyszczenia powietrza.
Bezpośrednie linki do czujnków zainstalowanych przy :
Zespole Szkół w Piotrowe dane historyczne sensora
Zespole Szkół w Jankowie Pierwszym dane historyczne sensora
Szkole podstawowej w Blizanowie dane historyczne sensora
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
REJESTR INSTYTUCJI KULTURY
dla których organizatorem jest Gmina Blizanów
Rejestr Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Gmina Blizanów prowadzony jest zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1983), na podstawie Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189).
1. Instytucje kultury podlegają wpisowi do rejestru z urzędu.
2. Dane w rejestrze aktualizowane są na bieżąco, po dokonaniu każdorazowo zmiany wpisu do rejestru, wynikającej z przepisów prawa.
3. Rejestr prowadzi: Urząd Gminy Blizanów
Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
nr tel. 62 7511066
4. Dane w rejestrze udostępnia się poprzez:
otwarty dostęp do zawartość rejestru, który odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej organizatora,
wydanie odpisu z rejestru lub księgi rejestrowej.
5. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
koordynator - Marzena Kmieć
tel. 627512108
e-mail:
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego stan na dzień 01.01.2025
Zarządzenie Nr 25/2022 Wójta Gminy Blizanów - Plan działania na lata 2022-2024
Zarządzenie Nr 123/2022 Wójta Gminy Blizanow z dnia 30 grudnia 2022r.
Zarządzenie Nr 122/2024 Wójta Gmiy Blizanów z dnia 31 grudnia 2024r.
Zarządzenie Nr 122/2024 z dn ODSŁUCHAJ PDF
Informacja o Urzędzie Gminy Blizanów
w tekście łatwym do czytania i rozumienia
Polska podzielona jest na 16 województw. Jednym z województw jest województwo Wielkopolskie.
Województwa podzielone są na powiaty, a powiaty na gminy.
Gmina Blizanów jest w województwie Wielkopolskim.
Każde miasto i każda gmina ma swój specjalny znak, który nazywamy herbem.
Różne firmy mają swój specjalny znak zwany logiem a miasta i gminy mają herby.
Tak wygląda herb Gminy Blizanów.
W Gminie Blizanów jest dużo pól uprawnych i lasów.
Gmina Blizanów jest gminą rolniczą .Na jej terenie uprawia się zboża, ziemniaki , warzywa.
W gminie Blizanów są ładne stare domy nazywane dworami.
W gminie Blizanów są stare i ważne drzewa.
Takie stare i ważne drzewa nazywamy pomnikami przyrody.
Urząd Gminy Blizanów
Urząd Gminy Blizanów, w skrócie Urząd
jest w Blizanowie Drugim numer 52.
Najważniejszą osobą w Urzędzie jest Wójt.
Mówimy, że w Urzędzie Gminy Blizanów pracuje Wójt,
który zarządza gminą i jest kierownikiem Urzędu.
Wójtowi w pracy pomagają: zastępca wójta ,sekretarz, skarbnik oraz pracownicy Urzędu.
Wójt jest szefem Urzędu.
Wójtem Gminy Blizanów jest Sławomir Musioł.
Mówimy, że w Urzędzie pracuje Wójt i Urzędnicy.
Wójt współpracuje z osobami, które są w Radzie Gminy.
Wójt z Radą Gminy decydują o ważnych sprawach dla mieszkańców Gminy Blizanów.
Urząd Gminy Blizanów zajmuje się wieloma sprawami.
Urząd Gminy Blizanów podzielony jest na referaty czyli części,
tak jak szkoła podzielona jest na klasy.
Każdy referat zajmuje się innymi sprawami.
W Urzędzie Gminy Blizanów możesz załatwić wiele ważnych spraw
na przykład:
- W urzędzie możesz zameldować się;
Czyli zgłosić w Urzędzie, gdzie mieszkasz. - W Urzędzie możesz wyrobić dowód osobisty;
Każdy kto skończy 18 lat musi mieć dowód osobisty.
Dowód osobisty jest ważny 10 lat.
Co 10 lat każdy musi wyrobić nowy dowód osobisty. - W Urzędzie możesz otrzymać akt zgonu, akt urodzenia i akt małżeństwa;
Czyli taki specjalny dokument z informacją, kiedy ktoś się z Twoich bliskich urodził lub kiedy umarł, albo kiedy wziął ślub. - Jeżeli ktoś jest w małżeństwie bardzo długo czyli na przykład 50 lat, to może o tym powiedzieć w Urzędzie.
Urząd organizuje wtedy ważną uroczystość.
Uroczystość 50 lat małżeństwa nazywamy złotymi godami. - W Urzędzie możesz wziąć ślub cywilny;
Część ludzi bierze ślub w kościele. Można też wziąć ślub w urzędzie, jeżeli nie chcesz lub nie możesz wziąć ślubu w kościele. - W urzędzie możesz zapłacić lokalne podatki, na przykład podatek od nieruchomości, rolny ;
Podatek od nieruchomości to taka, opłata, którą płacisz na przykład dlatego że masz dom, mieszkanie lub pole. - W urzędzie możesz zapłacić lokalne opłaty, na przykład opłatę za wywóz śmieci;
- W urzędzie możesz zgłosić prowadzenie własnej firmy.
Urząd ma też inne zadania:
- Urząd obsługuje różne wybory na przykład:
na Prezydenta Polski,
wybory do Sejmu i Senatu,
do Parlamentu Europejskiego. - Urząd prowadzi spis ludności w gminie, czyli zapisuje, ile osób mieszka na terenie gminy.
- Urząd zarządza gminą w sytuacjach trudnych.
Takie trudne sytuacje nazywamy sytuacjami kryzysowymi.
Takimi trudnymi sytuacjami, czyli kryzysowymi może być na przykład powódź, czyli gdy w rzekach jest zbyt dużo wody i wylewa się ona z rzek.
Sytuacją trudną, czyli kryzysową może być susza – czyli gdy przez dłuższy czas nie pada deszcz. - Urząd ustala, jakie będą lokalne opłaty i podatki.
- Urząd planuje przestrzeń w gminie, czyli gdzie można postawić dom lub inny budynek, albo wybudować drogę.
- Urząd robi remonty i buduje nowe potrzebne gminie budynki.
- Urząd buduje i naprawia drogi gminne, chodniki, ścieżki rowerowe.
- Urząd dba o przyrodę i zieleń w gminie.
- Urząd zajmuje się wywożeniem śmieci z gminy.
- Urząd pilnuje i dba o czystość i porządek w całej gminie.
- Urząd współpracuje z organizacjami pozarządowymi.
- Urząd dba o zwierzęta, które nie mają swojego domu lub właściciela.
- Urząd pilnuje, żeby mieszkańcy segregowali śmieci.
Segregacja śmieci to wyrzucanie różnych śmieci do odpowiednich pojemników.
Na przykład papieru, plastiku, szkła.
Dzięki segregowaniu, śmieci można przerobić i znowu wykorzystać. To jest recykling. - Właściciele sklepów lub restauracji w Urzędzie mogą dostać zgodę na sprzedaż alkoholu. Mówi się na to zezwolenie.
- Urząd Gminy prowadzi na przykład szkoły i przedszkola.
- Urząd współpracuje na przykład z Gminnym Ośrodkiem Kultury, Gminną Biblioteką Publiczną, klubami sportowymi, Ośrodkiem Pomocy Społecznej.
- Urząd dba o zdrowie mieszkańców gminy.
Urząd pomaga osobom uzależnionym na przykład od alkoholu.
Są to takie osoby, które piją za dużo alkoholu. - Urząd przyjmuje skargi i wnioski od mieszkańców gminy.
- Jeśli masz pomysł co Urząd może zrobić dla mieszkańców, napisz o tym. Nazywamy to wnioskiem.
- Może uważasz że Urząd źle wykonuje zadania. Wtedy możesz napisać skargę.
W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej możesz dostać na przykład:
- Jeżeli masz zbyt mało pieniędzy na swoje utrzymanie to w Ośrodku Pomocy Społecznej możesz dostać pieniądze na swoje utrzymanie i swojej rodziny.
Aby dostać takie pieniądze, czyli zasiłek musisz złożyć w Ośrodku Pomocy Społecznej specjalny wniosek. - W Ośrodku Pomocy Społecznej możesz dostać pomoc w znalezieniu pracy.
- W Ośrodku Pomocy Społecznej możesz dostać pomoc w znalezieniu szkoły lub kursu;
- W Ośrodku dostaniesz pomoc w załatwianiu trudnych spraw bytowych,
- W ośrodku otrzymasz czyli dostaniesz informację dotyczącą domów pomocy społecznej, ośrodków opiekuńczych, placówek samopomocowych oraz terapeutycznych,
- W ośrodku otrzymasz czyli dostaniesz specjalistyczną pomoc psychologów, prawników i innych specjalistów.
Jeśli przyjedziesz do nas autem
zaparkuj na specjalnie oznaczonym miejscu.
Przed budynkiem jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Wydzielone miejsce parkingowe jest pomalowane kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności.
Zdjęcie miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami
Jak załatwić sprawy w Urzędzie Gminy Blizanów.
Wejście główne do budynku jest w miejscowości Blizanów Drugi numer 52.
Na parterze budynku jest sekretariat.
Sekretariat jest w pokoju numer 6.
Możesz zadzwonić domofonem znajduje się po prawej stronie schodów wejściowych
W sekretariacie załatwisz swoje sprawy lub zostaniesz skierowany do odpowiedniego biura.
W sekretariacie możesz
zostawić dokumenty.
Możesz zapytać się jak dostać pomoc.
Pracownik odpowie na twoje pytania.
Jeśli będziesz tego potrzebować poprosi innego pracownika,
który opowie ci jakie możesz zostawić albo wypełnić dokumenty.
Pracownik pomoże ci także wypełnić dokumenty.
W sekretariacie jest pętla indukcyjna.
Pętla indukcyjna to urządzenie dla osób słabosłyszących. Pętlę indukcyjną można ustawić w pomieszczeniu.
Osoba słabosłysząca nastawia swój aparat słuchowy na połączenie z pętlą indukcyjną. Wtedy dobrze słyszy co ktoś mówi, a nie słyszy szumu i hałasu.
W Urzędzie osoba Głucha może porozmawiać z pracownikiem przy pomocy usługi tłumacza języka migowego on-line.
Jeśli jesteś osobą niewidomą lub bardzo źle widzisz powiedz o tym pracownikom urzędu.
Pracownicy pomogą załatwić Twoją sprawę.
Jeśli w poruszaniu się pomaga ci pies przewodnik, możesz z nim przyjść do Urzędu. Pies przewodnik prowadzi osobę niewidomą.
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby ze szczególnymi potrzebami mogą:
- napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres:
Urząd Gminy Blizanów ,
Blizanów Drugi 52,
62-814 Blizanów , - przynieść pismo do Sekretariatu Urzędu.
Sekretariat jest na parterze urzędu pokój nr 6 - Zadzwonić domofonem znajduje się po prawej stronie schodów wejściowych,
Zostawione w Sekretariacie dokumenty zostają później przekazane urzędnikom. - napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl
ePUAP to skrót nazwy
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP. - napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy:
M:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - zadzwonić pod numer
T: 62 7511 066 - -wysłać faks pod numer
62 7641 113 - przyjść do Urzędu i spotkać się
z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na naszej stronie internetowej:
http://blizanow.ug.gov.pl/bip
Urząd Gminy Blizanów jest otwarty:
- Poniedziałek 8:00- 16:00
- Wtorek 7:30 -15:30
- Środa 7:30-15:30Czwartek 7:30-15:30
- Piątek 7:30-15:30
- Szczegóły
- Kategoria: BIP
Informacja Przydomowe Oczyszczalnie Ścieków
Informuję ,że przyjmowane są wnioski o przyznanie dotacji ze środków budżetu Gminy Blizanów na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w roku 2025.
Dotacje może być udzielona na dofinansowanie kosztów budowy przydomowych oczyszczalni ścieków z przeznaczeniem na zakup i montaż urządzeń oczyszczalni w wysokości 50% kosztów budowy, jednak nie więcej niż 5000zł. O dotację mogą ubiegać się podmioty, których nieruchomości :
a) położone są poza terenami na których istnieje lub w najbliższym czasie planowana jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej,
b) zlokalizowane są w miejscach w których podłączenie do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej jest technicznie bądź ekonomicznie nieuzasadnione.
Formularz wniosku jest udostępniony do pobrania na stronie internetowej Gminy Blizanów pod adresem http://www.blizanow.ug.gov.pl/ w zakładce „Aktualności” oraz Biuletyn Informacji Publicznej - Przydomowe Oczyszczalnie Ścieków, lub w Urzędzie Gminy Blizanów pok.nr 5.
Wnioski należy składać osobiście w godzinach pracy Urzędu Gminy, na skrzynkę podawczą ePUAP lub przesyłką pocztową rejestrowaną w sekretariacie Urzędu Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52 , 62-814 Blizanów.
Do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, decyzję pozwolenia na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków wydane przez Starostę Kaliskiego opatrzone klauzulą, że decyzja stała się ostateczna lub zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowalnych nie wymagających decyzji o pozwoleniu na budowę, potwierdzoną datą wpływu do Starosty Kaliskiego wraz z zaświadczeniem o niewniesieniu sprzeciwu oraz mapę sytuacyjno-wysokościową terenu z wrysowaną lokalizacją przydomowej oczyszczalni ścieków.
Osoby prowadzące działalność rolniczą lub gospodarczą składają oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis.
Szczegółowe informacje udzielane są pod numerem telefonu 62 75 12 109 oraz w siedzibie Urzędu Gminy pok. nr 5.